God fredag!

Det er helg igjen, uken har flydd avgårde, og jeg gleder meg til å dele enda en oppskrift med dere. Som helgen seg hør og bør være, er det til for litt ekstra selvpleie, fra innsiden og ut. Dette for meg inkluderer tid til baking, kokkelering og eksperimentering med nye oppskrifter og få senket skuldrene. Dette er helg for meg. Og hva passer vel bedre da enn noe godt å kose seg med? Gjerne noe som verken tar lang til å lage, inneholder uendelig mange ingredienser og helst ikke trenger å stekes, bakes eller heves. Enig? Isåfall burde du teste disse energi ballene med aprikos, helt nydelige, skikkelig saftige og de er ferdige på 1-2-3!

Du trenger:

(10 bites)

5 dadler

10/80 g aprikos

2 ss/45 g peanøttsmør

25 g axa blåbær & kokosnøtt müsli

Fremgangsmåte:

  1. Fjern steinen fra dadlene (det er fort gjort å glemme, sann mine ord)
  2. Ha så alle ingrediensene over i en blender/kjøkkenmaskin og la denne gå til du får en klissete masse du kan jobbe med.
  3. Del opp den klissete massen i 10 ca like store biter, er den veldig klissete setter du den 10 min i kjøleskapet så blir den lettere å jobbe med. Når du deler opp her kan det være greit med en vekt, jeg fikk da 10 stk gode munnfuller. Ikke for store, og ikke for små bites.
  4. Bruk hendene til dette og rull i håndflaten til du får 10 runde, glatte bites.
  5. Legg de ferdige kulene på et flatt non sticky underlag og sett i kjøleskapet så de får festet seg litt. De kan fint spises umiddelbart, men de er definitivt best når de har fått 20-30 min i kjøleskapet. Ja, det er en tålmodighetsprøve, men det er virkelig verdt det.Og mens du venter kan du jo prøve deg på en annen oppskrift? Eller hva med en runde burpees?Det er ca 90 kalorier per bites om du følger oppskriften og ruller 10 baller, så disse passer like godt til lørdags kosen som til onsdagssnack. Om du klarer å spare unna noen da selvfølgelig.

Håper det smaker, for fler bites er på vei!